Stichting Lions Noordwijk Zomergala 2024

RSIN 866154991

Nieuwe Voorstraat 31, 2203 ZC Noordwijk

De Stichting Lions Zomergala 2024 heeft als primaire doelstelling het organiseren van een zomergala-evenement met als doel fondsen te genereren voor charitatieve doeleinden. De opbrengsten worden aangewend voor ondersteuning van lokale initiatieven en goede doelen die zich richten op sociaal welzijn, gezondheidszorg, onderwijs en veiligheid.

Beleidsplan Stichting Lions Zomergala

Datum: 01-02-2024

1. Doelstellingen van de Stichting

2. Werving van Inkomsten

• De stichting zal een gala-evenement organiseren met een veiling als belangrijkste inkomstenbron. Dit evenement zal sponsoren aantrekken en kaartverkoop stimuleren.
  • Sponsoring: Actief zoeken naar bedrijven en particulieren die de stichting willen sponsoren, zowel financieel als in natura.
  • Donaties en schenkingen: Het faciliteren van directe donaties en schenkingen van particulieren en organisaties.
  • Fondsenwervingscampagnes: Het opzetten van campagnes, online en offline, om de bredere gemeenschap te betrekken en aan te moedigen tot donaties.

3. Beheer van het Vermogen

• Financiële Verantwoording: Jaarlijks zal een financieel verslag worden opgesteld en gepubliceerd op de website van de stichting, inclusief een overzicht van inkomsten en uitgaven.
  • Onafhankelijkheid: Het bestuur zal onafhankelijk en zorgvuldig het vermogen van de stichting beheren en ervoor zorgen dat het uitsluitend wordt gebruikt voor het realiseren van de statutaire doelstellingen.
  • Continuïteit: Er zal gestreefd worden naar het opbouwen van een beperkte reserve om continuïteit te waarborgen en onverwachte kosten op te vangen.

4. Besteding van het Vermogen

• Projectselectie: Het bestuur zal zorgvuldig projecten selecteren die in lijn zijn met de statutaire doelstellingen van de stichting.
  • Transparantie: De besteding van fondsen zal transparant worden gecommuniceerd naar donateurs en belanghebbenden.
  • Verantwoording: Periodieke evaluaties van de bestedingen zullen worden uitgevoerd om te waarborgen dat de doelen worden behaald en het vermogen effectief wordt ingezet.

Dit beleidsplan zal jaarlijks worden geëvalueerd en indien nodig aangepast om te blijven voldoen aan de eisen voor het behouden van de ANBI-status. Het bestuur van de Stichting Lions Zomergala 2024 verbindt zich ertoe de doelstellingen van dit plan na te streven en de principes van transparantie en verantwoording hoog te houden.

Bestuur:

Jacqueline van Tricht                   Voorzitter

Mania Hoogendoorn                    Secretaris

Quirine Kamphuisen                    Penningmeester

Het gaat hier om een onbezoldigd bestuur