08/07/2024

Zomergala Lions Club Noordwijk brengt 65.000 Euro op voor Noordwijkse Reddingsbrigade

Op misschien wel de mooiste zomeravond van het jaar, organiseerde Lions Club Noordwijk afgelopen zaterdag eindelijk weer een grandioos gala. In het feestelijk aangeklede Grand-Hotel Huis ter Duin ontving de club zo’n 220 gasten, die allemaal op en top in Summer Chique gekleed waren.

Het weer werkte mee, zodat de ontvangst buiten op het terras plaatsvond, onder de klanken van de piepjonge talentvolle Noordwijkse saxofonist Julian Parker. Het gezelschap verplaatste zich vervolgens naar binnen voor het smakelijke diner en een grandioze feestavond in de prachtige Keizerzaal met uitzicht op de Noordzee en iets na 10 uur een fenomenale zonsondergang, waar de enthousiaste gastvrouw Esther van der Voort het hele programma even voor op pauze zette.

Tijdens het diner werden de gasten vermaakt door smaakvolle zang door drie zangeressen van Paste E Basta uit Amsterdam. En natuurlijk werd er volop gedanst op muziek van Allstars. Het hoogtepunt van de avond was de veiling waarbij volop geboden werd op prachtige veilingkavels die aangeboden werden. Veilingmeester Nielsson sloeg het ene na de andere kavel af voor mooie bedragen. Toppers waren Champions League kaarten voor Feyenoord, weken vakantie in een zeer luxe camper, enkele fraaie kunstwerken en wat te denken van een rondvlucht boven je eigen huis.

Aan het eind van de avond konden de Lions bekendmaken dat de avond en de eerder dit jaar gehouden rosé-actie, het geweldig mooie bedrag van € 65.000 had opgebracht voor de twee gekozen goede doelen, de Noordwijkse Reddingsbrigade en de Internationale Schakelklas. Met de bijdrage vanuit dit gala kan de reddingsbrigade een Rescue Watercraft aanschaffen en kunnen zo’n 30 vluchtelingenkinderen het komende jaar zwemles krijgen.

Lions President Henk Nachtegaal: “Lions To The Rescue!” past als thema helemaal bij ons als Noordwijkse Lions Club. De zee brengt ontspanning en Vermaak, maar soms ook risico’s. Daar kunnen we ons op voorbereiden. Voorzitter Harry Admiraal van de NRB: “met deze bijdrage kunnen we zeker een waterscooter aanschaffen. Nu ook wij minder vrijwilligers hebben, is het belangrijk om de mensen slim in te zetten. Voor dit vaartuig zijn maar twee mensen nodig en kunnen we in korte tijd de hele 13 kilometer van het Noordwijkse strand bereiken. We zijn de gasten van vanavond enorm dankbaar voor hun bijdragen!”.

Alles bij elkaar een prachtig resultaat van een grandioze en geslaagde Gala-avond, waar de aanwezigen tot in de vroege uren van zondag van genoten.

Noordwijk, 30 juni 2024