23/04/2019

Voor het zesde jaar fietsten 15 slechtzienden, samen met Lionsleden Noordwijk, afgelopen zondag  een prachtige bollenroute.  Een zeer gewaardeerde activiteit voor zowel de voor-als achterrijders.

Dit Lionsinitiatief  werd voor het  zesde jaar enthousiast begroet  door  15 slechtzienden en blinden uit het hele land.  Velen van hen fietsen regelmatig achterop een tandem.  Dit geldt minder voor de Lionsleden en hun fietsvrienden. Daarom was het vaak flink doortrappen op de route van 50 km. De start was dit jaar in Hillegom. Met een koud windje en een fris zonnetje ging de tocht langs mooie corso-items naar de Tulperije in Voorhout. Daar was het een drukte van belang, maar werd de fietsgroep toch verwelkomd met verse stroopwafels. Het vervolg ging door nog meer bollenvelden naar woonzorgcentrum Munnekeweij in Noordwijkerhout. Ook daar werden werden de fietsers zeer gastvrij ontvangen voor de lunch. Het peloton vervolgde haar route weer terug naar Hillegom. Alles verliep soepeltjes, mede door de aanwezigheid van maar liefst vier verkeersregelaars en een heuse bezembus.

Een fantastische dag, waarin de Lions en hun vrienden veel konden leren: de beperkingen en de mogelijkheden van slechtzienden.  Een win-winsituatie: lekker fietsen door de regio, de natuur op haar mooist, wind en zon. Echt Hollands weer.