20/05/2021

Al 100 jaar zorgt de Noordwijkse Reddingsbrigade (NRB) voor veiligheid op het Noordwijkse strand en de Noordzee. De club is niet meer weg te denken van het strand. Precies in dit jaar van het eeuwfeest krijgt de NRB een prachtig nieuw onderkomen op het strand. Het gebouw is al even in aanbouw en zal deze zomer worden opgeleverd.

Om haar werkzaamheden goed te kunnen doen, heeft de NRB behoefte aan een geavanceerde commandopost. Een flinke uitgave, waarvoor de Reddingsbrigade de Noordwijkse Lionsclub heeft benaderd. Voor de Lions een mooi doel en helemaal in de internationale gedachte “We Serve” en aansluitend bij het landelijke motto “Lions helpen!”

En helpen dat deden de Lions. Zij hebben in de afgelopen maanden in hun netwerk pakketten Rosé van het speciale merk “Plage du Nord” verkocht. Het was duidelijk dat het netwerk snakt naar mooie zomeravonden in de tuin, op het terras of op het strand. Deze unieke actie heeft namelijk 8.500 Euro voor de NRB opgeleverd. Hiermee kan de zo vurig gewenste commandopost worden aangeschaft. De cheque met dit bedrag wordt uitgereikt zodra het nieuwe gebouw gereed is en dit corona-veilig mogelijk is.

Lionsclub Noordwijk dankt alle deelnemers aan de actie voor het kopen van de Rosé en feliciteert de Noordwijkse Reddingsbrigade met hun eeuwfeest, nieuwe gebouw en de commandopost!