16/07/2019

Begin juli vond de jaarlijkse presidentswissel plaats van de Lions. Komend jaar neemt Patrick Damen  het voorzitterschap op zich. Lionsclub Noordwijk maakt deel uit van de grootste en meest actieve service-organisatie ter wereld, gericht op het motto We Serve, oftewel Wij Dienen. De club ondersteunde afgelopen jaren diverse doelen in Noordwijk.

Veel mensen hebben een vertekend beeld van de Lions en denken dat het lidmaatschap met name is bedoeld ter versterking van het eigen netwerk. Het ligt anders: het is juist de bedoeling dat het eigen netwerk wordt ingezet ter versterking van de wereldwijde Lionsgedachte “We Serve”. Dat wil zeggen dat een Lion extra oog heeft voor de medemens en helpt door steun te bieden in gevallen van nood.  Patrick benadrukte bij zijn aantreden deze We Serve-gedachte en deed een beroep op de vindingrijkheid, ervaring en gemeenschapszin van alle leden om dit doel te bereiken.

Afgelopen jaren was de Lionsclub actief in Noordwijk, onder andere door het organiseren van   sponsordiners voor de Voedselbank, REURING en Look Good Feel Better. Voorts door de handen uit de mouwen te steken bij activiteiten voor de bewoners van de woonzorgcentra Jeroen en Groot Hoogwaak, het verzorgen van fietstochten met visueel gehandicapten, support bij de strandmarathon, inzameling koffiepunten voor de Voedselbank en ook dit jaar weer op de Tuinenmarkt.  Grote activiteiten werden ingezet voor de Ed van de Sar foundation, stichting het Kind en de Dirk Kuyt Foundation.  Allemaal belangeloos en met inzet van veel Lionsleden, hun zakenpartners en hun eigen partners. Ook volgend jaar staat er weer een groot evenement gepland, waarbij gekozen is voor de activiteiten van KIKA (kinderkanker) en de Hersenstichting.

Patrick Damen is in het dagelijks leven eigenaar van Damen Makelaars.  Hij volgt Mania Hoogendoorn, voorheen directeur van woonzorgcentrum Groot Hoogwaak op. Liesbeth Rodenburg, voormalig eigenaresse van Reisbureau de Haan is aangesteld als vice-president.