18/09/2022

Jacqueline van Tricht is de nieuwe President van Lions Club Noordwijk

Zaterdag 17 september is Jacqueline van Tricht door de leden van Lions Club Noordwijk benoemt tot President van de serviceclub. Zij neemt de rol over van Liesbeth Rodenburg en zal het komende jaar leidinggeven aan de activiteiten die de Noordwijkse Lions voor verschillende maatschappelijke doelen gaan uitvoeren.

Tijdens een feestavond vol dynamiek en verrassingen werd stilgestaan bij het bijzondere Presidentschap van de vertrekkend president. Normaal gesproken is zo’n benoeming voor de periode van één jaar, maar door Corona kozen de leden ervoor om dit te verlengen.

Ondanks de belemmeringen heeft de club in de afgelopen twee jaar mooie acties kunnen uitvoeren. Lokale doelen als de Voedselbank (2 keer), het Kleynkoor, Dierenopvangcentrum Noordwijk en de Noordwijkse Reddingsbrigade konden rekenen op een mooie financiële bijdrage of goederen, die de Lions bij elkaar brachten. Het motto van Lions is niet voor niets: Lions Helpen! Dat bleek helemaal tijdens het zomergala, dat begin juli 92.500 Euro opleverde voor KiKa en de Hersenstichting.

Vol trots en met veel energie gaat Jacqueline van Tricht aan de slag als President. Zij heeft al Samen met haar bestuur en leden, waaronder ook dit jaar weer verschillende nieuwkomers, zet zij in op mooie acties voor Noordwijk en omgeving en wordt de club voorbereid op het vieren van het 45-jarig bestaan in juli 2023.

Lions Club Noordwijk maakt deel uit van Lions International, de grootste serviceclub ter wereld met 1,5 miljoen leden, verdeeld op ruim 46.000 clubs in 210 landen.

Noordwijk, 18 september 2022