20/04/2019

“Mijn moeder had dit niet en dat was voor haar zó goed geweest!”

Dat zei een van de dinergasten bij het Goede Doelen Diner op 8 maart in De Baak, terwijl hij extra lootjes kocht.  Jacqueline …. van de Stichting Look Good Feel Better had net haar presentatie afgerond voor de meer dan 120 gasten verzameld in de De Baak. Het was druk en gezellig en tegelijk waren alle aanwezigen zich ervan bewust dat de avond het doel had mensen die met een ernstige ziekte te maken krijgen zoals kanker, te ondersteunen. Kanker is een ziekte met ingrijpende gevolgen. Lichamelijk en emotioneel vormt het ziek zijn een grote belasting. Vaak verandert je uiterlijk ook dramatisch en dat heeft invloed op het zelfvertrouwen. Daar wil de Stichting Look Good Feel Better wat aan doen, door met praktische, toegankelijke en professioneel begeleide workshops vrouwen en mannen in staat te stellen grip te krijgen op hun uiterlijk en zich daarmee minder hulpeloos ziek te voelen. Een hartverwarmend doel, waarin de Handen uit de Mouwen Commissie van de Lions Club Noordwijk zich snel in herkende. De ziekenhuizen rond Noordwijk willen meer workshops organiseren en de Commissie wilde daar graag iets voor organiseren.

Aan de lange feestelijke tafels opgesteld in De Baak werd na de Cava en de presentatie een heerlijk diner geserveerd. Een Vichysoisse soep werd opgediend met kleurrijke amuses en uitstekende Ceviche. De wijnen van Romkes Wijn en Spijs kocht men per fles en de opbrengst ging geheel naar Stichting Look Good Feel Better. Aan het einde van de avond waren alle wijnen en alle flessen Cava verkocht! Voor het hoofdgerecht, fijne eendenborst, kwam Dennis Oosterwold zijn tafel laten zweven. Bij ons kwamen we er niet uit: je weet dat je zinnen worden begoocheld maar je gelooft het niet. Tijdens het dessert (heerlijk en zoet) presenteerde Liesbeth Rodenburg de mooie prijzen van de loterij. Alles werd belangeloos ter beschikking gesteld door lokale ondernemers en leden van de Club: een prachtige bon van Blushing by Carmen, een high tea bij Huis ter Duin, een halve dag klussen door een ervaren klusjesvrouw en nog veel meer. [Noemen...?]

Het duurde even voordat de dansvloer werd bevolkt, maar tegen elf uur (toen de muziek weer zachter moest) stond de dansvloer vol met swingende, lachende mensen, dansend op herkenbare muziek. In de relatieve stilte die daarop volgde kon Henk Nachtegaal een eerste snelle berekening maken van wat dit voor de Stichting Look Good Feel Better heeft opgebracht: EUR 7.000, na aftrek van kosten!!!! Dat geeft toch een goed gevoel!