15/02/2020

Lionsclub Noordwijk helpt Present Bollenstreek

Op 15 februari werd maar liefst € 6.000,= bijeengebracht voor de activiteiten van Present. Naast deze financiële bijdrage zetten de Lionsleden zich ook in voor daadwerkelijke praktische hulp.

Lionsclub Noordwijk zet zich in voor mensen die zichzelf moeilijk kunnen redden. In februari werd een mooi diner georganiseerd in samenwerking met de Baak, waarvan de opbrengst ten goede komt aan Present. Stichting Present helpt kwetsbare gezinnen en alleenstaanden in de Bollenstreek met praktische hulp. Het is de kracht van Present dat het steeds gaat om tijdelijke projecten waarvoor vrijwilligers worden gezocht. Denk hierbij aan verven, opruimen en schoonmaken, laminaat leggen, klusjes in huis, tuinieren en helpen met verhuizen. Een vrijwilliger bindt zich (slechts) tijdelijk aan een bepaald afgebakend project.

De opbrengst van het diner, wijnverkoop, lotenverkoop en het belangeloze optreden van de coverband “De Band” bracht maar liefst € 5.500,= op. Dit bedrag werd door de Lionsclub nog eens verhoogd naar een totaalbedrag van € 6.000,=. Dit geld kan Present goed gebruiken voor aanschaf van nieuw gereedschap en andere materialen.

Komende maanden zullen de Lionsleden tevens daadwerkelijk de handen uit de mouwen steken, door zich als vrijwilliger in te zetten via Present.

Roel de Jong, voorzitter Present Bollenstreek en Patrick Damen, president Lions Noordwijk