26/03/2023

Stichting de Roze Hulp zet zich in voor het beschikbaar maken van menstruatieproducten voor vrouwen en meiden die leven in armoede. Dat doet de stichting door het plaatsen van MUP-kasten (Menstruatie Uitgifte Punt). De MUP-kasten zijn te vinden op openbare plaatsen, zodat vrouwen en meiden er gratis producten kunnen pakken. Oprichtster Leanne Noordover: “je zal maar moeten kiezen tussen eten of tampons/maandverband”.

Lions Club Noordwijk heeft Stichting de Roze Hulp een bijdrage aangeboden voor in totaal 6 kasten, die in Noordwijk en Noordwijkerhout zijn geplaatst. De kasten zijn goed herkenbaar aan de logo’s van De Roze Hulp en Lions Club Noordwijk. Afgelopen zaterdag overhandigde Lions President Jacqueline van Tricht de kasten symbolisch aan Leanne Noordover. Deze kast is geplaatst bij het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) in Noordwijkerhout. Ook bij het CJG in Noordwijk en het Northgo College en Teylingen College Leeuwenhorst zijn de kasten te vinden. Jacqueline van Tricht: “het is ontzettend belangrijk dat alle vrouwen en meiden toegang hebben tot menstruatieproducten, dat steunt Lions Club Noordwijk graag!”.