Voor veel verenigingen en stichtingen is de Coronaperiode een lastige tijd geweest. Activiteiten konden amper doorgaan en dat had ook weer zijn weerslag op de financiën. Ook bij de Noordwijkse Kleynkoor Academy speelde dit.
Zij wilden mooie theatervoorstellingen organiseren in een grote tent op landgoed Calorama en vroegen de Lions om een bijdrage voor de organisatie ervan. Dat is door de leden van Lions Club Noordwijk opgepakt als doel van de voorjaarsactie.
De leden van de Lions Club hebben in de afgelopen weken in hun zakelijke en persoonlijke netwerk rosé van het label Plage de Nord verkocht en daarmee maar liefst 7.700 Euro opgehaald. Met de opbrengst van deze actie heeft Kleynkoor dit jaar een mooie steun in de rug om bijzondere projecten te organiseren.
Het eerste gedeelte is gebruikt voor het unieke theaterdiner ‘First date’22’ uitgevoerd rond Hemelvaartsdag voor onder andere onze Oekraïense gasten en gastgezinnen. Dat werd een heel bijzondere avond, met een diner dat verzorgd is door de ouders van de leden van het Kleynkoor. Uniek en zowel het diner als uiteraard het optreden was van hoog niveau.
Met de rest van het aangeboden bedrag kan Kleynkoor Academy met meer vertrouwen richting het nieuwe seizoen en mooie projecten realiseren als Carols bij kaarslicht, een traditie in Noordwijk rond kerst.