19/03/2017

Op zondag 19 maart vond de 10e editie van de Scheveningen Zandvoort Marathon plaats. Omdat het een jubileum was werd er dit keer een Reversed Edition gehouden, dus starten in Zandvoort en finishen in Scheveningen.

Dit hebben de lopers gemerkt! Met stormachtige tegenwind, zeker windkracht 6, moesten de ruim 42 kilometer worden overwonnen.

Deze marathon is een unieke marathon, de enige met de volledige afstand over het strand. Voor de loper een bijzondere belevenis, want je weet niet wat het parcours brengt en wat je onderweg tegenkomt. Dat bleek afgelopen zondag ook weer.

Een speciaal onderdeel is de Kidsrun, de kinderen lopen in estafettevorm de hele marathon. Dit jaar werd gelopen voor Terre des Hommes, een kinderrechtenorganisatie, die zich inzet voor een wereld zonder kinderuitbuiting.

Ook in deze jubileumeditie was de Lions Noordwijk weer vertegenwoordigd als verzorgingspost.  Zoals bekend zetten de Lionsleden zich belangeloos in voor de wereldwijde samenleving. Lions Noordwijk ondersteunt zowel kleine als grote doelen. Bij dit evenement werden de deelnemers verwelkomd met thee, sportdrank, winegums, chocolade en fruit.

Mede vanwege de barre tegenwind hadden de meeste deelnemers een snelle looptijd al uit hun hoofd gezet en namen ruim de tijd om even bij te komen en te worden aangemoedigd door de Lionsleden.