23/06/2018

Op zaterdag 23 juni organiseerden Lions Lugdunum Dualis en Lions Noordwijk een Etiquette Diner in Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee ter ondersteuning van de welbekende Make-A-Wish, die de liefste wensen van kinderen en jongeren van 3 tot 18 jaar met een levensbedreigende ziekte vervult.

In de schitterende Keizerzaal met uitzicht over zee werd begonnen met een heerlijk aperitief, daarna een luxe viergangen menu met een passend wijnarrangement en rustige achtergrond muziek. Het diner werd opgeluisterd met een zeer boeiende causerie van Jan Jaap van Wering over etiquette en omgangsvormen in Nederland en in andere culturen binnen en buiten Europa. Jan Jaap is docent bij het Protocolbureau Den Haag en vervult een aantal gastdocentschappen bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken, IVA Business School, Nederlandse Defensie Academie etc. Bovendien wordt Jan Jaap regelmatig voor radio- en televisieprogramma’s uitgenodigd bij NOS Radio 1, AVROTROS “Hoe Heurt Het Eigenlijk?”, EO “Blauw Bloed”, SBS Hart van Nederland, BNR en RTL Nieuws.

Naast de gasten van de organiserende Lions Lugdunum Dualis en Lions Noordwijk, genoten ook Lions van de clubs Leiderdorp, Rijswijk, Woerden Castellum Laurum, Voorburg Prinses Marianne en Leo’s Leiden van een zeer onderhoudende avond in een prachtige ambiance.

Met dit prachtige initiatief werd een een drietal doelen bereikt, i) er werd  – We Serve indachtig - de clubgrenzen overschrijdend samengewerkt, ii) leden en gasten van de andere Lionsclubs in de regio leerden elkaar beter kennen en iii) er was een fantastisch platform voor nieuwe ledenwerving, waar mogelijke aspirant leden op een sympathieke wijze kennis konden maken met de Lions en hun gedachtengoed. Alle gasten spraken de hoop uit dat deze mooie nieuwe samenwerking tussen regionale Lions clubs in de toekomst vaak zal worden herhaald.