26 januari 2018
De Baak Seaside, Kon. Astrid Boulevard 23, Noordwijk

In een volle De Baak Seaside werd afgelopen vrijdagavond met enthousiaste gasten in een informele sfeer gedineerd voor de activiteiten van REURING in de samenleving. Het diner, geïnitieerd door de Lions Noordwijk, bracht dit mooie bedrag op.

REURING is in 2015 opgericht voor inwoners van Noord­wijk, jong en oud, die vanwege baanverlies of willekeurig welke andere persoonlijke reden ook, voornamelijk thuis zitten.

Voor hen biedt REURING  op het sportcom­plex van aan de Duinwetering in Noordwijk  enkele middagen per week een laagdr­em­pelige plek van samenkomst. Deelnemers kunnen er terecht voor wat aanspraak, een betaalbaar kopje koffie, voor activiteiten, zoals een kookworkshop en yoga, een luisterend oor en gezelligheid. Het doel is het leggen van sociale contacten en het ontwikkelen van vaardigheden. Inmiddels komen er, bij elkaar opgeteld, wel 350 bezoekers. Afgelopen drie jaar heeft het project een ontwikkeling doorgemaakt, waarin de deelnemers niet alleen komen “halen”, maar zelf ook activiteiten “brengen”. Als voorbeeld noemt Els Troch, initiatiefnemer: ‘Sinds kort komen er bijvoorbeeld ook statushouders die kookworkshops houden en andere deelnemers leren over hun cultuur, echt een win-winsituatie”.

Voor het bekostigen van de activiteiten en hulpmiddelen is REURING grotendeels afhankelijk van bijdragen van sponsoren en derden. Uitstekende reden voor Lions Noordwijk om op vrijdag 27 januari jl. samen met De Baak Seaside een mooi viergangendiner in De Baak te organiseren voor REURING. Met 125 gasten was het restaurant vol en in combinatie met zeer schappelijke afspraken met De Baak kon de fijne opbrengst van ruim vierduizend Euro worden behaald. Dit was voor een deel ook te danken aan de loterij, waar lokale ondernemers, zoals juwelier de Zwart, damesmodezaak Amazing, Mar10, Azurro en NIK-kappers, gratis aansprekende prijzen voor beschikbaar hadden gesteld.

In een ontspannen sfeer werd er gegeten en plezier gemaakt. Niet in de laatste plaats door de muzikale bijdrage van de bekende conservatoriumpianist Rob de Jong. Vervolgens bouwde all round DJ Charles Bleekveld hierna de sfeer goed op en  werd er heerlijk gedanst.