16/04/2017

Lions Noordwijk en de Voedselbank werken al jaren samen om de Noordwijkers te ondersteunen die het financieel zo krap hebben, dat ze gebruik moeten maken van de Voedselbank. Afgelopen maanden werd er actie gevoerd voor koffie in het voedsel pakket.

Koffie is een zeldzaam produkt voor voedselbanken, omdat het lang houdbaar is en bijna nooit wordt afgeschreven. Het komt daarom sporadisch in voedselpakketten, maar wordt buitengewoon gewaardeerd. Ook dit jaar waren de leden van de Lions Noordwijk actief in het inzamelen van Douwe Egberts koffiepunten. De winkels van Vomar, Albert Heijn, Dirk, Blokker en de bibliotheek werden als inzamelingspunten ingezet. Uiteindelijk konden er in totaal  171,159 punten worden geteld, die goed waren voor maar liefst 324 pakken koffie. Weer een mooi resultaat.